2010

Känner att det här med bloggandet bara går utför, inte riktigt min grej iaf inte nu när jag pluggar finns inte så mkt att skriva, förutom att jag PLUGGAR - haha! När jag jobbade hade man lite mer fritid och lite mer saker att skriva om - men det får gå!

Aja nu har jag lämnat AUO2 bakom mig och hittils har det gått bra, har precis lämnat in sista tentan och får den om ca 2 veckor nu (men det ska nå ha gått bra!) Igår började jag en ny kurs, breddningskurserna. Just nu läst jag Gestaltande lärarprocesser i bild och form - det är väl inte riktigt vad jag väntat mig men det kan nå bli intressant - mer praktiskt än teori och det är man inte riktigt van vid! Riktigt intressant böcker så innehållet i kursen är det inget fel på bara upplägget, inga föreläsningar och inga seminarier bara typ verksad då man ska arbata med sina projekt (iaf vad jag fattat det, får mer info imorgon). Så verkar vara fritt hur man väljer att läsa litteraturen och hur mkt man väljer att läsa - inte bra, jag måsta ha direktiv om vad och hur mkt jag ska läsa annars finns risken att jag inte läser, men får väl lära mig att skäpa mig. Har läst två tunna böcker idag och dom var mkt intressant och handlade rätt mkt om vad jag läst i min iriktning så skönt att man känner igen lite!

Men nu till annat, jag har blivit "gammal" och behöver glasögon men inte på heltid. Bara när jag ansträngar ögonen som typ nu när jag sitter vid datorn och skriver, när jag läser, när jag kör bli och tittar på tv (får se hur det går!) Har beställt glasögon och de har kommit nu väntar jag på CSN pengar och lön så jag kan åka och hämta dom, riktigt snygga men riktigt dyra!
Har även kommit igång med körkortet går på mina lektioner jag fick i födelsedagspresent för länge sen, när jag förbrukat dom ska jag gå på en intensivkurs i sommar så jag kan få den där lappen någon gång! Detta betydet att jag måste spara pengar varje måndag vilket inte är min starka sida men med hjälp av Krille ska det nå gå:P Och lite bidrag  från pappa eftersom han faktiskt lovat mig sen jag var 18 att han ska betala mitt körkort - haha!
Har även börjat träna nu på heltid, jag och Pia, varje måndag, onsdag och fredag är bokade hittils vi ska försöka på söndagar också - nu jävlar ska vi bli fina! ;)


Imorgon ska jag och Pia hem till Natta på tjejmiddag, äta god mat, skratta, dricka och bara ha kul men först ska vi träna. Lördag blir det mys med min älskling Krille och söndag möjligvis bio emd Pia och David! 


Pussheeej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0